24 giugno 2010

EW complete interview and scans

Eccovi la traduzione completa dell'articolo uscito oggi su EW magazine.

Kristen Stewart arriva portando con se un pacchetto. L’ attrice, timida, estremamente bella, di soli 20 anni che ha già recitato in molti film, ha portato alla crew una torta fatta con frutta proveniente dal giardino degli Stewart.
Siamo qui con gli attori Robert Pattinson, Kristen Stewart e Taylor Lautener per parlare del film Eclipse, 3° capitolo della saga di Twilight, ma al momento nessuno è interessato a fare domande, ma tutti sono impegnati a mangiare il dolce, “Non è calda e ci andrebbe un po’ di gelato,e queste sono le due cose che la rendono straodinaria!”,dice Kristen, “ ma credo andrà bene lo stesso come sapore!”
Quando Twilight uscì nelle sale due anni fa la neo 18enne Kristen non avrebbe mai pensato di portare un dolce ad un intervista, troppo nervosa e proccupata per le domande e le risposte. Oggi la Stewart e i i suoi coprotagonisti sono molto più sciolti. La loro carriera è lanciata, La Stewart sta per iniziare la registrazione di “on the road2 Taylor è impegnato con il nuovo film “Abduction” e Pattinson sta girando con Reese Witherspoon il film “Water for Elephant”.
Gli attori hanno creato un trio molto forte ed unito, di difendono l’ uno con l’ altro, sono molto famigliari tra di loro.
In che modo Eclipse è migliore degli altri due film?
LAUTNER: decisamente è il mio preferito
PATTINSON: non è che mi piaccia poi molto (ridendo) immagina se lo pensassi veramente
STEWART: è sempre molto difficile dirlo, perché siamo legati a questi film, faccio sempre queste liste enormi in cui segno se tutto quello che ho fatto rispetta l’ equilibrio della storia. Ma so con certezza di aver toccato meno i miei capelli.
Parlando dei tuoi capelli, non ci hai giocato moltissimo in questo film.
STEWART: (ridendo) no, perché non erano i miei capelli
LAUTNER: no era una parrucca
STEWART: sto per essere veramente onesta: Si finalmente non ho più questo tic.
Le scene sentimentali hanno veramente un ruolo importante in questo film, credo
STEWART: questa è la prima volta in cui Bella indugia di più su Jacob e si accorge che ci sono due strade ugualmente importanti nella sua vita, e non solo una. Ha dovuto baciarlo per capirlo.
LAUNTER: (rivolto a Pattinson) Stai per caso facendo sollevamento pesi??
STEWART: ad essere sinceri si lo sta facendo.
LAUTNER: veramente, ha appena alzato il braccio, e un bicipide è spuntato fuori.
Per caso stai lo stai facendo per compesanre il fatto che tutti parlano sempre del corpo di Taylor?
PATTINSON: Un disperato tentativo. Ho una disfunzione del corpo. Mi resta sempre la pancia.
Una delle scene più attese è quella della tenda durante la tempesta di neve. Jacob deve riscaldare Bella con il suo corpo perchè Edward è un vampiro e non può farlo.
LAUTNER: La scena della tenda è probabilmente una delle mie preferite, perchè è la prima volta che Edward e Jacob possono veramente conoscersi e capirsi più affondo.

Quanti ciak ci sono voluti per farla tutta?
LAUTNER: Due giorni pieni di riprese, e un giorno di reshooting.

Perchè?
PATTINSON: Il regista voleva che fosse leggermente più erotica, non sto scherzando
STEWART: è vero. Nel libro c' è tantissima tensione sessuale. Anche se so dormendo, Jacob è attaccato al mio corpo così vulnerabile ed è nudo in questo fottuto saccoapelo perchè così il tuo cuore batte più velocemente, e Jacob e Edward si stanno confrontando.

Taylor, tu e Rob avete parecchi scontri fisici in questo film
LAUTNER: Alcune delle scene sono state davvero difficili per me. Abbiamo rovinato parecchi ciak davanti la casa e nella tenda. è solo che, non so. trovo difficile guardarlo..
STEWART: AH! "trovo molto difficile guardarlo"!
LAUTNER: [ride] Non avevo finito. Io e Rob siamo praticamente attaccai. siamo distanti neanche un metro, e ci stiamo urlando in faccia.
STEWART: e vi state per baciare....
LAUTNER: Alcune volte è sembrato così.
PATTINSON: Tutte le volte che dovevamo fare una scena in cui ci minacciavamo a vicenda- prima di tutto tu eri sempre senza maglietta, e così nella scena della tenda ti ho praticamente afferrato una tetta. Ed è davvero difficile rimanere concentrati in quei momenti. Inoltre, sempre nella scena della tenda, non riesco a togliermi l' idea che le parola "thought"(pensieri) suona come la parola "FART" (scoreggia).
STEWART: Anche se in realtà THOUGHT non assomiglia affatto a FART.
PATTINSON: invece si.
STEWART: Forse perchè tu sei inglese.
PATTINSON: è successo nella scena in cui la frase era "Can you at least keep your farts to yourself!" Non riuscirò mai a scordare questa frase.

Taylor hai lavorato così tanto per avere questo corpo e recitare in New Moon, Smetterai prima o poi di mettere su muscoli?? Vedremo mai una tua foto in cui i paparazzi ti hanno beccato mentre mangia una dozzina di ciambelle?
LAUTNER: Certamente passami quel contenitore e vedrai che mi mangerò tutta la torta adesso.
PATTINSON: io mangerei volentieri il contenitore.
LAUTNER: baro un sacco di volte, devo stare molto più a regime quando stiamo girando i film, o quando abbiamo qualche servizio fotografico, ma alcune volte mangio gelato o anche un pezzo di torta.

Rob quale è il segreto per non doversi mai togliere la maglietta nei film?
PATTINSON: non fare esercizi, continuo a chiedere a tutti perché sarebbe meglio se togliessi la maglietta in una scena, ma tutti quanti rispondon con mille ragioni per cui non dovrei farlo. “Non, non credo. Edward è molto più casto di così”
STEWART: “è una persona modesta. È molto più modesto!”
PATTINSON: e allora io risponderei “No, seriamente, mi piacerebbe indossare una maglietta veramente aderente che mostri un po’ di stomaco in basso. E magari essere anche un po’ sudato.”

Vi paicerebbe lavorare di nuovo in un franchise così grande?
STEWART: mi piacerebbe se fosse come questo
PATTINSON: è solo la parte della promozione, che è la più difficile. Quando vedi la tua faccia ovunque anche sulla carta igenica e altri oggetti, è li che capisci quando devi cominciare dopo a stare attento e tastare le acque intorno.

Siete diventati molto più saggi per quanto riguarda il modo in cui la vostra immagine viene mostrata al pubblico?
STEWART: Sinceramente non hai molto il controllo su te stesso, fidati ci sono passata molte volte ormail lo so.

Le interviste per te sono sempre state difficili, cosa vi ha aiutato?
PATTINSON: Sapere che non è importante.
Stewart: e sapere che alla maggior parte della gente non frega un cazzo.
PATTINSON: faccio interviste TV, e sono terrorizzato pensando che magari ogni singola parola viene giudicata. Ma invece capita che magari solo due persone su internet stanno giudicando quello che ho detto. Il resto delle persone, guardano e basta, epnsando o mio dio quanto è noioso.Ti accorgi che la chiave del marketing è solo quella di avere la tua faccia ovunque, e basta. Non importa cosa dici.
STEWART: stai solo così ferma. Tutti i film che hanno la pagina su Myspace usciranno nelle sale come numeri uno. OGNI SANTO FILM. Perché è così che funziona. Conta solo la faccia.

Quindi vi sentite a vostro agio a stare sotto i riflettori adesso?
STEWART: mi sento molto più a mio agio, più me stessa. E mi sento meno nuda. Sento come se adesso nessuno può prendere una parte di me. Prima sentivo come se il mio petto fosse letteralmente aperto e la gente potesse esaminarmi e prendere quello che volevano, e mi spaventava a morte.

Sei stata molto criticata per aver considerato l’ intrusione dei paparazzi come un abuso. I commenti sono esplosi, ma ti sei scusata.
STEWART: Sono così sensibile su cose del genere. Ciò significa molto per me. Ho fatto un film che riguarda proprio quest'argomento [2004, Speak], e ho fatto un altro in cui il mio personaggio ha una storia orribile di violenza sessuale [2010,Welcome to the Rileys]. Ho parlato con un sacco di persone di quanto accaduto. Ho usato la parola sbagliata. Avrei dovuto dire "violated" (violata). Ma io sono giovane ed emotiva. E 'solo il modo in cui va a volte. Non dovrei dirlo ma credo che la gente si sia fomentata solo dopo aver visto che ero stata io a dirlo. È stato come “Fantastico, prendiamocela con lei!” e per la gente esplodere solo per far finta di essere dei moralisti mi da veramente fastidio, è imbarazzante perché ero parte di questo.

Hai visto tutto questo e hai deciso che era il caso di doverti scusare?
STEWART: non, ero in Korea quando è successo. Il mio pubblicista mi ha chiamato e ha desso solo che RAINN aveva avuto dei problemi con questa mia uscita terribile.
PATTINSON: chi è RAIN (pioggia)??
STEWART: Conosci l’ organizzazione, ABUSE and INCEST NATIONAL NETWORK.
LAUTERN: pensavo stessimo parlando di Rain, il Koreano famosissimo, ho tipo pensato che hanno fatto? Ti hanno inviato Rain?? Il ninja assassino?!
PATTINSON:Nessuna di queste associazioni avrebbe chiamato Kristen per farle fare una dichiarazione, senza prima essere chiamati dai media, che lo hanno fatto specificatamente per avere entrate nei loro siti.
Tutto il sistema dei giornali su internet, dove nessuno è chiamato a rispondere, è completamente basato sull odio. E posso farlo solo perché non hanno alcuna responsabilità. Tutto quello di cui hanno bisogno è avere un titolo succulento sul quale la gente possa cliccare, perché è facile. Ed è positivo che stiamo facendo i film sulla saga perché noi dobbiamo fare tante interviste insieme, e cosi possiamo difederci. Questo è l unico modo farci da spalla l’ uno con l'altro. Ci sono così tanti piccoli nerd dietro i loro computer con i loro piccoli blog (potrei anche offedermi CARO IL MIO PATTINSON..ma non lo farò buahaha)
STEWART: Vedi se solo io dicessi una cosa del genere. SBEM sarei crocifissa. Tu puoi dire molto di più. È assurdo.
PATTINSON: non è vero. Quando ho detto qualcosa di compormettente?
STEWART: Tu sei una brava persona ma potresti diri “ho cagato in faccia alla regina” e la gente direbbe “o mio dio lo amo. Lo amo”
PATTINSON:non è vero.

Kristen tu sei molto di più sotto i riflettori?
STEWART: Sono una ragazza, e le nostre fans sono tutte ragazze. Farei lo stesso anche io. Sarei tipo “Quella puttana non sa di cosa sta parlando”.
PATTINSON: una delle cose che mi da fastidio dei siti web sulle celebrità è che ogni volta che qualcuno è famoso, la gente deve sempre dimostrare che i personaggi famosi siano molto meno disponibili delle persone normali. Perché distruggere le aspettative degli altri?? Quando sono cresciuto vedendo film come “ Qualcuno volò sul nido del cuculo”, mi facevano venire voglia di fare qualcosa. E non vuoi crede che qualcuno che ammiri…
STEWART: sia un coglione. Ma loro non vedono lora di darti del coglione quando non lo sei.
PATTINSON: quindi devi fare di tutto per promuovere te stesso positivamente, sembra stupido ma è la cosa migliore che tu possa fare.

Taylor, tu invece sembri trovarti a tuo agio sotto i riflettori.
LAUTNER: divento nervoso, sicuramente.
STEWART: diventa veramente nervoso
LAUNTER: noi due insieme non siamo una bella coppia
STEWART: Mi fai stare bene quando sei con me
LAUNTER: Mi fa piacere
STEWART: Sono così scioccata da quanto tu sei nervoso che mi scordo di esserlo anche io
LAUTNER: SI ti passa di mente, come agli oscar
STEWART: eravamo così dannatamente nervosi
LAUTNER: Ero nel backstage aspettando per uscire e sentivo le vene del collo pulsare. Ho pensato wow devo slacciare un po’ la giacca
STEWART: LETTERALMENTE, eravamo in piedi di fronte…
LAUTNER:…..tutta la gente a cui ci siamo ispirati per tutta la vita…
STEWART: tutta la vita. E ti stanno guardando e dicendo “che ci fai qui?”

Che mi dite dell esperienza da Oprah??girava voce che nel backstage con la presentatrice lei abbia chiesto se rob e kristen erano una coppia. E che tu hai confermato. È vero??
STEWART(a Lautner) tu hai visto la mia chiacchierata con Oprah??
LAUTNER: Si l ho vista.
STEWART: è venuta da me, è ua persona molto ferma la sua stretta di mano è forte, e mi ha chiesto come stavo, le ho risposto che stavo bene, ha detto “perfetto, sei nervosa?” e io ho risposto che lo ero. E lei mi ha detto “Bene ci divertiremo!” ed è andata via. E questo è quello che è successo nel backstage.

Non hai detto che eravate una coppia?
LAUTNER. Non è mai successo
STEWART: per caso oprah ha detto che l’ ho fatto? Non credo proprio. Certamente, quando siamo andati da Oprah qualcuno avrà detto “abbiamo lo scoop” ma no scusate non ce l avevano. Non ho mai detto loro niente. Perché dovrei andare da Oprah e dirlo??

Rob e Kristen, entrambi avete fatto altri film. Essere nella saga vi ha portato parecchia fortuna.
PATTINSON. Una delle cose migliori è vedere quanto è facile far partire un film. Ma non so quanto questa cosa durerà una volta terminata la saga, perché adesso puoi leggere le sceneggiature, e aver evia libera in 3 mesi. È pazzesco. È come avere il tuo studio privato.
STEWART: io ancora non riesco a fare produrre “K-11” perché dovrei fare la parte di un ragazzo. Se fossi stata una ragazza carina non avrei avuto problemi.
PATTINSON: Quanto è il budget? Posso farlo uscire io. Fammelo produrre.
STEWART: Perfavore fallo. È un progetto di cui parlo da sempre. Ma che non riesce a decollare. Mia madre e la sua collega hanno scritto la sceneggiatura insieme chiamata “K-11” che è ambientata in una prigione,e io avrei la parte di un ragazzo. Ma la gent enon vuole vedere Bella fare questo. Quindi non investono soldi.

Rob il tuo film remember me è uscito da poco. Pensi sia ingiusto quando la gente dice che Remember me non è un blockbuster e che quindi tu non puoi fare niente oltre che il vampiro Edward Cullen?
STEWART: Come quando dissero che The Runways sarebbe stato un enorme fallimento, e invece non lo è stato.
PATTINSON: remember me era il film perfetto da girar ein poco tempo. E mi è piaciuto molto. Magari poteva essere messo sotto una dicitura diversa. Ma credosia andato molto bene per un film a basso costo.

C’ è una sorta di libertà nel fare personaggi diversi da Edward?
PATTINSON: si perché penso solo al mi lavoro e non a come usciranno i poster.

Spesso pensi a come saranno i poster di twilight?
PATTINSON:Si sempre. Nessuno mi ascolta mai. (ride) adesso è difficile. Nel primo avevamo tantissima creatività, ma adesso è diventata una macchina irrefrenabile. E se decidi di fermarla, vieni licenziato. Abbiamo troppe responsabilità, quindi perché vorrei rischiare??

Taylor tu hai tratto vantaggi dalla saga?? Come è stato fare parte di questo progetto?
LAUTNER:è stata un ottima piattaforma di lancio, e ti da l’ opportunità di poter scegliere e di fare quello che vuoi. Ed è il sogno di ogni attore quello di…
STEWART: …POTER SCEGLIERE
LAUTNER: si e adesso scelgo progetti per cui provo profonda passione.
STEWART: Tu fottuto dolce bastardo

Cosa sei impazziente di fare?
LAUTNER. Credo di dover dire “abduction” perché lo inizierò tra 3 settimane. Interpreto un ragazzo all ultimo anno di liceo che scopre una sua foto sul un sito di persone scomparse e scopre che tutta la sua vita è stata una finzione.

Cosa pensate della carriera che Taylor sta intraprendendo?
STEWART:è così ambizioso.sono completamente diversa da lui. Eravamo su un aereo e lui mi ha chiesto cosa pensi di questo film?? Potrei farlo?? e stava parlando di questo film così importante e io ho pensanto “amico io non ne ho idea non faccio questi film”
LAUTNER: non importa. Lei è una persona eccezionale a cui chiedere consigli. Probabilmente la disturbo per tutti i consigli che le chiedo.
STEWART. Farei qualsiasi cosa per te
PATTINSON: Ecco questo suonava un po’ falso
STEWART: Vedi sto avendo un momento sincero e qualcuno pensa sempre che io stia mentendo.

State per iniziare a girare di seguito gli ultimi due film della saga.Quando avete letto il libro cosa avete pensato riguardo a come verà riportato sullo schermo?
STEWART: esattamente. Come sarà reneesme?? Sarà questa piccola bambina con i denti che corre in giro per casa??? Sarà strano!
PATTINSON: (ride) “piccola bambina dentata!”
STEWART: SI, MA SARà FICO.uno dei principali argomenti della serie èquello di vedere Bella che mutara affrontando tante scelte, e ne passa davvero tante. Nel quarto diventa moglie, madre diventa un adulta e una vampira. Farlo mentre si è così giovani, è strano, quindi sono molto eccitata di girare.

Qualcuno ha detto che BD è un libro pro stile di vita mormone perché bella decide di avere il bambino nonostante sia in pericolo la sua vita. Ti ha dato fastidio leggerlo nel libro?
STEWART: no perché ha senso. Non voler perdere il bambino che è l unica cosa a cui avrebbe dovuto rinunciare perché stava per non perdere la sua umanità. Subito dopo la sua prima notte d amore con Eward dice 2 o cazzo voglio restare umana ancora per un po’. La bambina in un certo senso è una versione più intensa di quell aspetto di una vita umana.
PATTINSON: credo che la gente crei tutti questi riferimenti alla vita mormone per poter pubblicare articoli su twilight come sul Nytimes. Anche la meyer dice che niente ha quel significato. Tutto è basato su un sogno.

I FILM SU BD saranno gli ultimi della saga. Come vi sentite ad essere arrivati quasi alla fine?
STEWART: per quanto riguarda le riprese sono quasi terminati, il tutto dovrebbe finire a marzo.
LAUTNER:sarà così strano, l’ ultimo giorno di riprese dell’ ultimo film.
STEWART:sarà anche triste, è stata una delle esperienze più assurde e durature come attrice, aver e la possibilità di seguire un personaggio per così tanto tempo.
LAUTNER: credo che terminare sarà veramente strano.
STEWART: sarà come terminare un capitolo.
LAUTNER: uno bello grosso.
STEWART: sarà come “oddio aspetta, ma quella scena..”
PATTINSON: (ride)”adesso so come fare la scena della tenda!! Ho 30 anni!”




english version.
The whole EW magazine interview:

The stars of the scortching-hot franchise gather to dish about the new Twilight movie, Oprah, their diverging careers, and (yes) their intense feelings for each other.
by Nicole Sperling

Kristen Stewart comes bearing a gift. The actress — who’s gangly, strikingly beautiful, and still only 20 despite having made movies for nearly a decade — has baked her interviewer a little loquat pie, which she carries in a mini-aluminum tin, like one you’d find in a child’s Easy-Bake oven set. Stewart and costars Taylor Lautner, 18, and Robert Pattinson, 24, have gathered to talk about Eclipse, which opens June 30 and is, of course, the third installment in the phenomenally successful Twilight saga. The movie, rated PG-13 and directed by David Slade, finds Jacob (Lautner) and his werewolf pals joining forces with Edward (Pattinson) and his vampire clan to defend Bella (Stewart) against an army of new vampires. At the moment, however, no one wants to talk about the movie — the darkest and most compelling of the franchise so far. They just want to try the pie, which features fruit from Stewart’s own backyard. “It’s not warm and there’s no ice cream, and those are really the two things that would make it exceptional,” she says. “But it will be fine.”

When Twilight hit theaters a year and a half ago, Stewart never would have baked something for a reporter. Back then, she was a nervous 18-year-old who fretted over every syllable that escaped her lips and seemed terrified of the publicity circuit. Today, Stewart and her costars exude considerably more confidence. The last two Twilight movies have earned more than $1 billion worldwide and supercharged their careers. Stewart is about to shoot an adaption of a Jack Kerouac;s ‘On the Road’, Lautner’s embarking on John Singleton’s action thriller ‘Abduction’, and Pattinson’s starring alongside Reese Witherspoon as a veterinarian in a traveling circus in ‘Water for Elephants’. The actors make an extremely tight trio: honest, protective of each other, and warmly familial. In person, as on screen, Pattinson and Lautner’s mutual affection for Stewart is the tie that binds.

-How do you think Eclipse ranks against the other two films?

Taylor Lautner: It is definitely my favorite.

Robert Pattinson: I don’t like it as much. {Laughs} Could you imagine if I meant that?

Kristen Stewart: It’s always hard because you’re so close to it. I run this really intense list of, like, checks and balances to make sure everything has come across. But I know I pulled less of my hair out {watching} it.

-Speaking of your hair, you definitely don’t play with yours as much in this movie.

Stewart: {Laughs} No, because it’s not my hair.

Lautner: Nope, it was a wig.

Stewart: I’m just going to be really honest right now: Yeah, I finally dropped my tic.

-The emotional scenes in Eclipse really play well, I think.

Stewart: This is the first time that Bella actually indulges Jacob and sees that there are two very desireable paths ahead of her and not just one. It takes kissing him to see that.

Lautner: {To Pattinson} Are you lifting weights?

Stewart: Actually, he has been.

Lautner: Seriously, he was just {flexing}, and the bicep was bulging.

-Is this to compensate for everyone talking about Taylor’s body so much?

Pattinson: It is a desperate attempt. I’ve got body dysmorphia. I am stuck with my belly.

-One scene fans have been dying to see takes place in the tent during the snowstorm. Jacob warms up Bella with his body because Edward is cold-blooded and can’t do it himself.

Lautner: The tent scene is probably my favorite, because it’s the first time Edward and Jacob are actually able to connect and understand each other.

-How many takes did you go through to get that scene?

Lautner: Two days originally to film it, and then a full day of reshoots.

-Why?

Pattinson: [The director] wanted it to be more erotic. Seriously.

Stewart: It’s true. In the book there’s a serious sexual tension. As I’m sleeping, Jacob is staring over my vulnerable body, and he’s naked in this f- - -ing sleeping bag because you heat up faster that way, and Jacob and Edward are leveling with each other.

-Taylor, you and Rob have some pretty serious confrontations in this movie.

Lautner: Some of those scenes were pretty hard for me. I think we ruined a couple of takes in front of the house and in the tent. It’s just, I don’t know, I have a hard time looking at him…

Stewart: Ha! “I have such a hard time looking at him”!

Lautner: {Laughs} I wasn’t finished. He and I were thisclose to each other — we are literally, like, an inch away — and we’re screaming at each other.

Stewart: And about to kiss…

Lautner: A couple of moments it felt like that.

Pattinson: Every single time we had to do a threatening thing to each other — for one thing, you always have your shirt off, and so in the tent scene I literally grabbed your breast. And it’s very difficult to remain in the moment. Also, in that tent scene, I can’t really get over the fact that the word thought sounds like fart.

Stewart: The word thought does not sound like fart.

Pattinson: It does.

Stewart: Maybe because you are an English person.

Pattinson: The opening line of that scene is “Can you at least keep your farts to yourself?” I couldn’t quite get over that.

-Taylor, you worked so hard to get the body for New Moon. Can you ever let it go? Are we ever going to see a paparazzi shot of you eating a dozen doughnuts?

Lautner: Yeah, hand me some of that pir. I will eat that right now.

Pattinson: I will eat the container.

Lautner: I cheat all the time. I’ve got to be a lot more strict while we’re actually filming, or when a photo shoot is coming up, but I’ll eat some ice cream, some cake.

-Rob, what’s the secret to not having to take your shirt off?

Pattinson: Don’t work out. I just kept telling everyone why I needed to take my shirt off in a scene, and everyone else had to think of reasons why I shouldn’t. “No, I don’t think so — Edward is much more chaste than that.”

Stewart: “He is modest. He is much more modest.”

Pattinson: Then I’d say, “No, seriously — I would like to wear a really tight tank top and have my belly come out of the bottom. And have some sweat on it, too.”

-Would you guys want to star in a big franchise again?

Stewart: I would have to love it like this.

Pattinson: It is just the promotion part, which is the hardest part. When you see your face on, like, toilet paper and stuff, that’s when you know you have to negotiate the water very carefully afterwards.

-Have you guys become more savvy in terms of how your face and your persona are represented out there?

Stewart: Well, you don’t have a lot of control over your persona. Trust me, I’ve had a massive amount of experience with that one.

-Interviews have always been fraught for you. What helps?

Pattinson: Knowing that it doesn’t really matter.

Stewart: And knowing that most people don’t give a f—.

Pattinson: I would do TV interviews and I would be terrified, thinking that every single word would be judged. And it’s really just, like, maybe two people on the Internet who are actually judging. The rest of the people are just watching, thinking, Oh, God, boring. You realize the {key to} marketing is just having your face everywhere, and that’s it. It doesn’t matter what you say.

Stewart: Just plaster it up. Every movie that has the home page at MySpace opens at number one. Every. Single. Movie. Because it’s just there all the time. It is in everybody’s face.

-So do you feel more at peace about being in the spotlight these days?

Stewart: I just feel more comfortable, more myself, and I feel less bare. I feel much more like nobody can take anything from me. Before, I felt literally like my chest was cracked open and people could just reach in and examine and pick at anything they wanted, and it just freaked me right out.

-You got a lot of criticism recently for comparing the intrusiveness of the paparazzi to rape. The comment got blown out of proportion very quickly, and you apologized.

Stewart: I’m so sensitive about stuff like that. That is the one subject that means a lot to me. I made one movie directly concerning it, and I made another one where my character has a horrible history of rape. I talked to a lot of people about it. I used the wrong word. I should have said “violated.” But I’m young and emotional. It’s just the way it goes sometimes. I probably shouldn’t say this, but I just feel like people got so excited once they saw that it was me. It was like, “Sweet! Let’s get her!” And then for the people to exploit it under the guise of being morally upstanding is disgusting — and it embarrassed me because I was a part of it.

-Did you see it all unfold and then think, I have to issue an apology?

Stewart: No, I was in Korea when it all got bad. My publicist called me and said RAINN had issued this terrible statement.

Pattinson: Who’s Rain?

Stewart: You know, the Rape, Abuse and Incest National Network.

Lautner: I thought you were talking about Rain, that Korean star, or something. I was like, What did they do? They sicced Rain on you? The Ninja Assassin?!

Pattinson: None of those associations came out and gave a statement [criticizing Kristen] without being called upon by the media first — who were doing it specifically to get hits on their websites. That whole system of Internet journalists, where no one is called to account, is almost entirely about hate. All these people get away with doing it because they have no responsibility to anyone. All they need is to get a salacious headline and people click on it, because it’s easy. And it’s quite good being part of these Twilight films because you have to give so many interviews all the time, you can defend yourself. That’s the only way. All of us stick together, as well. There are so many little nerds behind their computers, on their little blogs.

Stewart: See, if I said that? Crucifixion. You can say so much more than me. It’s insane.

Pattinson: That’s not true at all. When did I say anything {controversial}?

Stewart: You’re really good, but you could say, “I just took a s*** on the Queen’s face,” and people would be like, “Oh, I love him! I love him!”

Pattinson: That is so not true.

-Kristen, you obviously feel like you’re under more of a microscope.

Stewart: I’m a girl, and our fan base is primarily other girls. I would be the same way. I’d be like, “That b—- doesn’t know what she’s talking about.”

Pattinson: One of the things that really annoys me about the rise of all these celebreity websites is that anyone who becomes famous — people are so desperate to prove that {celebrities} are lower than the average person on the street. Why destroy any hope for anyone else? When I grew up, looking at movies like ‘One Few Over the Cuckoo’s Nest’ and stuff, it made me want to do things. And you don’t want to believe that someone you admire….

Stewart: ….is an a–hole. Now they can’t wait to call you an a–hole when you’re not.

Pattinson: And any way that you can promote positivity...I know it sounds ridiculous..but it's the best thing you can possibly do.

-Taylor, how do you feel about being in the public eye? You seem comfortable.

Lautner: I get nervous, for sure.

Stewart: He gets very nervous.

Lautner: Us together.. it's not good.

Stewart: You make me feel a lot better.

Lautner: I'm glad I do.

Stewart: I am so shocked that you get nervous that it instantly takes mine away.

Lautner: Yeah, it gets your mind off it. Like at the Oscars.

Stewart: We were both so goddamn nervous.

Lautner: I was standing backstage waiting to go out, and I could feel the veins in my neck just pulsing. I was like, Whoa, I need to loosen this jacket a little bit.

Stewart: Literally, you are standing there in front of...

Lautner: ...everybody you've looked up to your entire life...

Stewart: Your whole life. And they're looking at you slightly baffled and saying, "What are you doing here?"

-What about when you guys were on Oprah recently? There was a story all over the place that Oprah talked to you backstage and demanded to know if you, Kristen and Rob, were a couple. And that you said yes. Did that really happen?

Stewart: {To Lautner} Did you see my interaction with Oprah backstage?

Lautner: Yeah. I witnessed it.

Stewart: She glided over to me, and she was strong by the way, really firm hands, and she said, "How are you?" I said, "Good." She said, "Good. Are you nervous?" I said, "Yeah, I am, but I think I'm okay." She said, "Good. We'll have fun." And then she just walked away. And that was the most I talked to her backstage.

-You didn't tell her you were a couple?

Lautner: It never happened.

Stewart: Did {Oprah herself} actually say that? I don't think she did. Of course, when we go on Oprah, someone is going to say, “We got the scoop!" No, sorry, they didn't. I never told them anything. Why would I go tell Oprah that?

-Rob and Kristen, you've both been making other movies. Being in Twilight must be a pretty good calling card.

Pattinson: One of the best things is how fast you can get a film started. I don't know how much longer it is going to last after the Twilight films finish, because now you can read a script and get it greenlit in three months. It's crazy. It's like having your own studio.

Stewart: I still can't get "K-11" made because I'm playing a boy in it. If I were playing a pretty girl, it would be done already.

Pattinson: How much is the budget? I can get it made. Let me produce it.

Stewart: Please do. There's this project that I've been talking about forever, and it just hasn't gotten off the ground. My mom and her writing partner wrote a script called "K-11" that takes place in a jail, and I would play a man. But people don't want to see Bella doing thta, so they didn't want to raise money.

-Rob, your movie "Remember Me" came out not long ago. Do you think it's unfair when people say, “Remember Me wasn't a blockbuster, therefore he can't do anything besides Edward Cullen?

Stewart: Like, “The Runaways was an enormous failure," which it so wasn't.

Pattinson: "Remember Me" was the perfect movie to do for such a short period of time. And I really liked it. I guess maybe it could have been marketed differently. But I think it did really well for a small-budget thing.

-Is there freedom in doing a different role from Edward?

Pattinson: Yeah. And I think, Oh, I only have to do my job. I don't have to think about how the poster should be.

-Did you find yourself thinking about the poster for Twilight?

Pattinson: Yeah, all the time. No one ever listens to me. {Laughs} It's difficult now. On the first one we had so much more creative input, but now it's so huge that it's too big to steer. And if you want to say “I'm going to steer the whole Twilight machine, you get fired. And the other thing is, it's way too much responsibility. Why would you ever want that?

-Taylor, you've taken advantage of the opportunities that Twilight has given you. What has this ride been like?

Lautner: This was an amazing platform, and it gives you the opportunity to be picky and do what you want to do..and that is the actor's dream, to be able...

Stewart: ..to choose stuff.

Lautner: Yeah, and now I'm choosing projects that I'm extremely passionate about.

Stewart: {Fondly} You cute-ass motherf***er.

-What are you most excited about?

Lautner: I'd have to say "Abduction", because I start in three weeks. I play a high school senior who finds a picture of himself on a missing-persons website and realizes his whole life has been a lie.

-What do you guys think of the career choices Taylor is making?

Stewart: It's crazy how ambitious he is. I'm so different from him. We were on the plane and he said, “So what do you think I should do about this?" And it was concerning his massive movie, and I was like, “Dude, I don't make movies like that. I don't know."

Lautner: It doesn't matter. She's an excellent person to go to for advice. I probably bug her because I go to her for advice so much.

Stewart: Taylor, I would do anything for you.

Pattinson: Okay, that sounded like the most insincere thing.

Stewart: See, you actually have a real moment and people just think that you're lying.

-You guys are about to start shooting the two Breaking Dawn movies back to back. You signed on to this franchise before Breaking Dawn was written. When you read it, were you thinking, How is this going to be turned into a movie?

Stewart: Yeah, definitely. What is Renesmee going to look like? Is it going to be this little teeth-baby running around? It's going to be weird.

Pattinson: {Laughs} “"Little teeth-baby."

Stewart: Yeah, but I think it's going to be cool. One of the main objectives of the series is to get Bella to a point where she's mature enough to make such a hefty decision, and she goes through a lot. In the fourth one, she is going to become a wife. She is going to become a mom. She is going to become an adult and a vampire. To do it so young, it needs to be believable. So I’m really excited about playing that.

-Some people read Breaking Dawn as very pro-life and Mormon because Bella decides to have her baby even though it's endangering her life. Did any of that bother you when you read the book?

Stewart: No, because it made sense. Not wanting to give up the baby is about her holding onto that last thing that she would have to give up if she was not human anymore. Right after she and Edward sleep with each other for the first time, she says, “Oh, f***, I might want to be human for a little bit longer." The baby is just an even more intense version of that.

Pattinson: I think people make up all these Mormon references just so they can publish Twilight articles in respectable publications like the New York Times. Even Stephenie {Meyer} said it doesn't mean any of that. It is based on a dream.

-The Breaking Dawn movies are the last in the series. How do you feel about all of this coming to a conclusion soon?

Stewart: In terms of shooting them, they're almost done. We're going to be done by March.

Lautner: It will be so weird, the last day of filming that last movie.

Stewart: It will be sad, too. It's been one of the most crazy, indulgent experiences as an actor, to be able to follow a character for this long.

Lautner: I think stopping will be very weird.

Stewart: It will just feel like a chapter has been closed.

Lautner: A big chapter.

Stewart: I'm going to be like, “But wait, there's this scene!"

Pattinson: {Laughs} “"I know how to do the tent scene now! I'm 30!"

source
imagebam.com imagebam.com imagebam.comimagebam.com imagebam.comimagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.comimagebam.com

Nessun commento:

Posta un commento

Add this